Forsendelse og retur

Ved bestilling, godtar du automatisk våre betingelser. 

 

Støvelbutikken fraskriver seg alt ansvar ved bruk av våre produkter. Varer kjøpes og brukes på eget ansvar. 


Selger er:

Eval Import  (Stovelbutikken.no)
org 976000633
 

 Retur av varer sendes til Eval Import, retur adresse som på mottatte pakke.

Eval Import, Aubergt2, 1640 Råde.

E-post: 

 post@stovelbutikken.no

 

Ansvarlig kjøper er: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.



FRAKT
Frakten blir regnet ut etter postnord sine satser, utifra vekt på pakken, hvor den skal stendes til og valgt forsendelsesmåte.
Ved bytte av støvler får du fri frakt når vi returnerer nye varer til deg. 

SVALBARD OG UTLAND 
Vi sender varer til Svalbard men posten krever et ekstra frakttillegg på kr. 152,-. 
Vi sender også varer til Sverige og Danmark mot et ekstra frakttillegg. 
Ordre til utland må betales på forskudd. Ved sending utand, ber vi deg ta kontakt på post@stovelbutikken.no for prisinformasjon.
Postoppkrav sendes dessverre ikke til utland. 


BETALING
1. Forskudd
Du mottar en mail med kontonummer og beløp. Varene sendes fra oss når vi har mottatt pengene eller en bekreftelse fra deg på at du har betalt. 
2. Med kort eller via Paypal
Paypal er verdens sikreste betalingsformidling på nett. Du trenger ikke å ha en konto hos PayPal, bare et gyldig Visakort eller Mastercard. Betalingsinformasjonen blir sendt kryptert slik at ingen får se ditt kredittkortnummer gjennom betalingsprosessen. Orderen vil ikke bli registrert før du har gjennomført betalingen. Varene vil da bli sendt etter at vi har mottatt betalingen. Du trenger ikke ha eller opprette PayPal-konto for å betale med kort, selv om betalingen skjer på Paypal sine sikre sider.
3. Postoppkrav 
Du betaler når du henter varene på Posten. 

4. Hente selv i butikk
Du må gjerne hente varene på vårt lager i Aubergata i råde. 
Ta kontakt for å avtale tid!
Dette er selvfølgelig fraktfritt!

PRISER
Alle priser inkluderer 25% moms. Prisene er angitt i NOK. 

LEVERING 
Vi vil ekspedere ordren omgående etter mottagelsen.
Varene som er i nettbutikken skal være på lager.(Vi tar forbehold om feil på lager.) Skulle det mot formodning skje noe i vår logistikk som gjør at varene likevel er utsolgt - vil vi ta kontakt med deg, slik at du har mulighet til å avbestille eller gjøre om ordren din.
Leveringstid når du velger å betale på forskudd eller med kort; 2-5 virkedager etter mottatt betaling.
Du kan også velge å få varene levert med ekspress, leveringstiden er da 1-2 dager etter mottatt betaling.
Velger du å betale med postoppkrav er ca leveringstid fra 2-5 dager.
PostNord henter pakker hos oss daglig. 

E-VARSLING 
Støvelbutikken benytter e-varsling gjennom postnord. Når orderen din er pakket og klar til sending vil du få en mail med informasjon om sendingen, samt sendingsnr(link) du kan trykke på og følge pakken. Pakker som blir tilsendt med med eVarsling har raskere 2. varsel og et nytt 3.varsel tett opp til returdag. Avsenders navn vil fremgå i meldingen. Hentemeldinger på papir vil ikke bli skrevet ut annet enn ved teknisk feil. Du kan skrive ut en henteseddel for pakkeproduktene og ta med deg på postkontoret for å hente sendingen eller bruke tilsendt sms.

ORDRE
 
Mottatt ordre er bindene. Falske ordrer vil bli politianmeldt. Svindel og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. 

PRODUKTER
Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra foto. Ved de fleste modeller vil du finne mål på størrelsene. Vi oppfordrer til å sjekke målet på str, da det kan variere fra modell og merke. Dersom det ikke står mål på str eller du vil ha ekstra hjelp med å finne riktig mål/str, ikke nøl med å ta kontakt på mail; post@stovelbutikken.no, eller ring oss på 40 40 06 40. Vi tar forbehold om trykkfeil. 

UAVHENTEDE PAKKER 
Dersom kjøper ikke henter ut pakken som er bestilt som postoppkrav, er kravene i henhold til Angrerettloven ikke oppfylt. Kjøper vil da bli belastet med kr 500,- for tur/retur frakt og ekspedisjonsgebyr.. Etter 10 dagers betalingsfrist vil kravet bli sendt til vårt inkassobyrå uten videre varsel. Kunder som ikke har hentet ut pakken sin, får ikke handle på postoppkrav igjen. 

REKLAMASJON 
Før feil meldes til Støvelbutikken, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. 
Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik Støvelbutikken har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til Støvelbutikken slik at vi kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom Støvelbutikken ikke får beskjed innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Rimelig tid anser vi som max 20 dager. Reklamasjon krever kvittering!
Skulle det være noen feil eller mangler med varene kontakter du oss på mail: post@stovelbutikken.no eller på tlf: 40400640 

ANGREFRIST

Vi ønsker kun fornøyde og glade kunder. Skulle du angre på kjøpet eller vil bytte i noe annet, kan du returnere varen/e innen 14 dager, uten å begrunne returårsaken. Husk å fylle ut angrerettskjema som er sendt med din ordre! Varen som returneres skal være hel og i den stand den ble mottatt i, ubrukt og helst i samme emballasje. Vi dekker ikke ny emballasje. 
Så snart vi har mottatt pakken, utbetaler vi beløpet for varen eller sender ny vare fraktfritt tilbake til deg.. 
Vi tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav. 
Returomkostninger tilbake til Støvelbutikken dekkes av kunden. 

VARER SKADET UNDER TRANSPORT
Dersom varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og levere dette på posten hvor du får et skadeskjema du må fylle ut. Følg postens prosedyrer. Dette må gjøres for at varen blir erstattet fra vår side. Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 14 virkedager fra du har hentet varen. 

Har du noe på hjertet, spørsmål, ros eller ris er du hjertelig velkommen til å ta kontakt på: post@stovelbutikken.no eller ring tlf. 40 40 06 40!
Vi ønsker deg en strålende dag med tørre og varme føtter!